Cégünk készséggel vállalja az épületek adásvételéhez kötelező, illetve energetikai pályázatokhoz szükséges hiteles energetikai tanúsítványok és energetikai korszerűsítési számítások gyors és precíz elkészítését.


Gyakori kérdések hasznos információk a hiteles energetikai tanúsítványokkal kapcsolatban:

Kinek kell odaadni az energetikai tanúsítványt, hány példány készül?

Az energetikai tanúsítvány egy példányban készül. Ezt majd Önnek az adás-vételi szerződés aláírásakor kell átadnia az új tulajdonosnak az ügyvéd előtt. Az ügyvéd az átadás tényét a tanúsítvány hitelesített azonosítójával együtt a szerződésben rögzíteni fogja. 

Meddig érvényes az energetikai tanúsítvány?

Az energetikai tanúsítvány érvényessége 2023 novemberétől 5 év, tehát azt a vevő egy későbbi értékesítés során újra felhasználhatja. A korábbi tanúsítványok még a változást követő 60. napig felhasználhatóak adásvétel, vagy bérbeadás esetén, 2024 januárjától viszont új tanúsítványt kell készíteni. 5 éven belül csak akkor veszíti el érvényességét, ha az adott ingatlanban olyan mértékű szerkezeti, gépészeti változtatást, korszerűsítést hajtanak végre, ami befolyásolja az ingatlan energetikai besorolását (pl. falak utólagos hőszigetelése, nyílászáró csere, kazán cseréje).
 

Mi történik a helyszíni felmérésen?

Meg kell mérni az ingatlan alapterületét, belmagasságát, falvastagságit, egyéb lehűlő felületeit, nyílászáróit. Be kell azonosítani a határoló szerkezetek rétegrendjeit: padlószerkezet, födémszerkezet/tetőszerkezet, lehűlő falazatok. Fel kell venni az épület gépészeti adatait, azaz a fűtési rendszert, és a melegvíz előállító rendszert, a hűtési és esetleges szellőztetési rendszert. Ezek mellett fotódokumentáció készül az épületről és gépészeti rendszeréről.

Miért van szükség energetikai tanúsítványra?

Azért, hogy ha valaki vásárol egy ingatlant, akkor az eladáskor tájékoztatva legyen arról, hogy mennyire hatékony az általa megvásárolt ingatlan energiafelhasználása.